wtorek, 28 marca 2017

CRACOW FASHION WEEK 2017 - Wykłady FASHION MASTER CLASS

 Na wykładach FASHION MASTER CLASS - Poznajecie? ;) / zdjęcie cracowfashionweek.com


Podczas trwania Cracow Fashion Week uczestniczyłam we wszystkich wykładach FASHION MASTER CLASS zorganizowanych przez krakowską Szkołę Artystycznego Projektowania Ubioru SAPU.

Pierwsze ze spotkań cyklu odbyło się w sobotę 18 marca, a gościem specjalnym był mistrz fotografii Tadeusz Rolke. Pan Rolke opowiedział nam o swojej twórczości - osobny post o jego karierze jako fotografa mody - tutaj.
Spotkanie z mistrzem fotografii mody - Tadeuszem Rolke

Kolejne wykłady miały miejsce w następnym dniu marca, w niedzielę. Jako pierwszy z zaproszonych "fashion masters" głos zabrał pan Michał Zaczyński - autor bloga michalzaczynski.com, krytyk mody oraz szef działu stylu magazynu Esquire. Przybliżył nam temat motywacji i sukcesu w branży modowej, biorąc pod uwagę głównie aspekty dążenia do celu i rozwinięcia się jako przyszli projektanci ubioru (temat dotyczący studentów SAPU). Opowiedział mn. o procesie zmiany marki Shabatin, Krzysztofie Stróżynie, projektach sprzedawanych przez stronę internetową showroom oraz możliwościach zrealizowania swoich planów ze wsparciem crowdfundingu. Za bardzo ważną myśl, którą wyniosłam z wykładu uważam to, że trzeba próbować swoich sił w różnych dziedzinach związanych z modą, ponieważ każdy może znaleźć idealną dla siebie niszę.


Następnie odbyło się spotkanie z projektantami z grupy MMC - Iloną Majer i Rafałem Michalakiem. Pani Ilona była rewelacyjnie i stylowo ubrana, miała na sobie ciemne szerokie spodnie, charakterystyczną marynarkę i czarną puchówkę od MMC oraz torebkę Loewe puzzle bag, która jest w tym momencie ikoną na zdjęciach street style z zagranicznych tygodni mody.


Duet MMC tworzą designerzy, których estetyka jest naprawdę wyjątkowa. Patrząc na polską scenę mody, zdecydowanie najbardziej cenię i podziwiam właśnie ich pracę, dlatego prawdziwym wyzwaniem było dla mnie podejście do projektantów po wykładzie. Mogę powiedzieć, że byłam szczerze przerażona! Podbiegłam do nich, kiedy już wychodzili z budynku KSA. Poprosiłam o autografy w książce "Modni. Od Arkadiusa do Zienia" autorstwa Karoliny Sulej. Z uśmiechem z ich strony oraz słowami, że moje nerwy są niepotrzebne otrzymałam podpisy.
Autografy projektantów Ilony Majer i Rafała Michalaka w książce "Modni. Od Arkadiusa do Zienia" Karoliny Sulej


Później do sali wykładowej wszedł główny gość tegorocznego Cracow Fashion Week - kanadyjski designer Mark Fast, który ubiera m.in. Rihanne, Tilde Swinton czy Madonne.

Spotkanie prowadzone w języku angielskim miało charakter dialogu pomiędzy projektantem a widownią. Mogliśmy zadawać nurtujące nas pytania, poza tym Mark Fast opowiadał o studiach w londyńskiej szkole Central Saint Martins, swoich inspiracjach czerpanych głównie z kina oraz udzielał rad przyszłym absolwentom SAPU.


Wykład Karoliny Sulej - dziennikarki pisma "Wysokie Obcasy" oraz autorki książki "Modni. Od Arkadiusa do Zienia" kończył cykl Fashion Master Class. Pani Karolina poruszyła temat mody skupiając się na psychologii noszenia ubrań, przy okazji czego poleciła nam dwie książki - "Women in clothes" oraz "W rzeczy samej". Zobaczyliśmy krótki, zabawny film Małgorzaty Goliszewskiej pt. "Ubierz mnie". Teledysk do piosenki "Losing you" Solange Knowles miał zilustrować temat wyróżniania się odłamów społeczności afrykańskiej poprzez specyficzny, bardzo kolorowy ubiór.


Dedykacja z autografem od Karoliny Sulej

Po wykładzie, podeszłam do pani Karoliny Sulej z prośbą o podpisanie książki jej autorstwa "Modni. Od Arkadiusa do Zienia". W odpowiedzi otrzymałam piękną dedykację z autografem, bardzo dziękuję!



Share:

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Blog Design Created by pipdig